Opslagruimte

Onze brandweerauto heeft een dubbele cabine, en had ooit zelfs 9 zitplaatsen (nog steeds op kenteken)! Omdat we niet met zijn negenen gaan reizen, maar slechts met zijn vijven, maar wél graag veel spullen meenemen hebben we besloten het tweede gedeelte van de cabine, bij de achterste twee deuren, te gebruiken als opslag. Daarvoor moest er eerst even opgeruimd worden:

De bank die achterin zit is een goede basis, maar wil ik niet in zijn geheel houden. De zitting van deze bank kan omhoog geklapt worden. Aan de bestuurderskant zitten de accu’s, aan de andere kant een bak om dingen in te bewaren. Die bak wil ik graag vanaf de voorkant beschikbaar hebben, zodat ik de bovenkant dicht kan maken. Vandaar dat ik die heb open geslepen. Ook de zitting heb ik dus verwijderd:

De andere kant van deze ruimte is de achterkant van de scheidingswand te zien. Die was helemaal niet afgewerkt dus ik wilde daar eerst nog een plaat hout overheen hebben. Ik had nog een plaat 4mm multiplex over van het isoleren en die kon ik daarvoor mooi gebruiken:

Geeft direct een heel andere sfeer! Nu is het een grote ruimte (bijna 2 meter breed en anderhalve meter hoog) waarin het lastig is om netjes dingen te kunnen bewaren, zeker zonder dat het een puinhoop wordt tijdens het (offroad) rijden. Een stelling en scheidingswand in het midden leken me dus wel handig. De slechtste stelling uit de garage (die toch leeg moest voor de verhuur) heb ik hiervoor gebruikt. Na wat passen en meten, en de stelling iets uit z’n verband te trekken vanwege de hoek van de scheidingswand, zit het erin! Ook de zitting van de achterbank is nu vervangen voor een stuk keukenblad wat ik nog had liggen:

Dat werkt! Ondertussen weten we dat de “planken” van de stelling niet sterk genoeg zijn en dus snel doorknikken, maar dat mag de pret niet drukken. Omdat er aan één kant van de opslagruimte ook veel gereedschap komt te staan, ik moet immers nog veel doen onderweg, wil ik liever niet dat iedereen naar binnen kan kijken. Daarom heb ik de ramen in die deur met folie beplakt:

De half ronde raampjes achterin moeten nog (daar staan nu spullen voor) en de ramen aan de andere kant ook. Dan doen we binnenkort.

En de reis? Gaat goed, we hebben ons voorgenomen te ontstressen deze reis en niet al te strak vast te houden aan wat “moet” of de planning die we in gedachten hadden. Daarnaast is Anne al tijden veel met voeding én met de natuur bezig en vinden we het leuk de kinderen hier ook in te betrekken. Dus als we dan op een landweggetje rijden (we vermijden nog steeds de snelwegen) en we zien een fruitboom staan, dán moeten we even stoppen. “Ik zet ‘m wel even aan de kant van de weg” zei ik, “zodat jullie kunnen plukken”. Goed plan, slechte uitwerking. De weg liep in een kromming dus reed ik nét met mijn achterbumper (ik reed achteruit) de berm in. Maar deze berm bestaat uit grond vol met stenen…

En daar heb ik mijn achterbumper dus ingereden… Veel schade? Welnee! Het is een dikke stalen balk die rechtstreeks aan het chassis verbonden is en ik had het snel genoeg door:

Een spuitbusje zwarte verf geeft uitkomt, alleen de oranje reflector is verdwenen. We kunnen gelukkig ook wel zonder. Verder is de nieuwe koppelingscilinder aangekomen. Via de garage? Die had immers gezegd dat er 4 dagen levertijd was, die zijn al lang verstreken. Welnee, daar hebben we niets meer van gehoord, ondanks dat ik, voordat ik wegging, heb gevraagd of het onderdeel echt besteld was. Gelukkig hebben we zelf ook actie ondernomen en er zelf één besteld, via Ebay en laten leveren op de camping. De volgende klus is dus om die te gaan vervangen, dit weekend gaan we ook weer rijden en zit de “vakantie” tijdens onze reis op deze camping er weer op.

Leave a Comment

Your email address will not be published.