Laadbak

De banden zijn van de brandweerauto af, dus kan de laadbak erop. Eerst de bak maar eens bekijken, wellicht is het toch niets. De laadbak stond al netjes klaar op een heftruck:

Een nette bak, valt weinig over te zeggen. Een hoek aan de voorkant is wel stuk:

Dat had de verkoper niet gezien, maar kreeg ik er wel direct €50,- korting voor. De wanden van de unit zijn vreemd, het is een multiplex maar dan met een soort kunststof epoxie laag aan de buitenkanten. In totaal 15mm dik. De bodem is van betonplex, 18mm dik. Het plavond is wel geisoleerd, ongeveer 30mm dik. De deuren gaan goed open en sluiten goed, dus op de brandweerauto zetten! Eerst even afrekenen, deze bak mag €1450,- kosten. De kosten zijn natuurlijk opgenomen in het kostenoverzicht.

Omdat de lange lepels van de heftruck er nog onderuit moesten hebben we even wat hout tussen het hulpframe en de achterkant van de laadbak gedaan:

Heftruck draaien, van achter de laadbak optillen en het hout er weer tussenuit. En dan hebben we een laadbak op de brandweerauto!

Het ziet er beter uit dat de caravan, dát is zeker. De lengte (iets korter dan de caravan) is ook beter. De hoogte is niet mooier, geeft wel veel meer mogelijkheden binnenin. Nu eerst maar eens vastzetten zodat we ermee kunnen gaan rijden.

Drie zware vrachtwagen sjorrebanden aan het hulpframe vastgezet en zo strak mogelijk vastgesjord. Het staat als een huis. Aan de voorkant zitten er ook nog plaatjes aan het frame van de laadbak die precies om het hulpframe vallen. De voorkant kan dus niet wegschuiven naar links of naar rechts. De achterkant heeft dit niet, daarom daar twee extra spanbanden tegen het schuiven:

Klaar voor de reis! We hoeven gelukkig maar naar Groningen (70km) en niet terug naar huis. Wel alsnog voorzichtig rijden en kijken hoe die zicht houdt. Maar natuurlijk eerst de tank weer volgooien zodat we het verbruik mét laadbak kunnen gaan monitoren, ik ben benieuwd!

2 thoughts on “Laadbak”

Comments are closed.