Een nieuw begin

Ja, we gaan dus weer opnieuw beginnen. Helemaal terug naar heb begin, waar we maanden geleden in deze post al over geschreven hebben. De eisen zijn onveranderd, niet te lang (we weten nu dat 4,5 meter wel echt de maximale lengte is) en stevig gebouwd. Destijds hebben we gekozen voor een caravan, want daar zat al een interieur in, was al geïsoleerd, heeft al ramen en een deur dus bouwt het sneller en goedkoper (er hoeft geen los interieur meer gekocht te worden, etc.). Zoals jullie je wellicht kunnen indenken ben ik een beetje klaar met caravans. Na goed nagedacht te hebben is er besloten niet meer voor een caravan te gaan. Ook omdat we nu al het interieur, de ramen, de deur, etc. van deze caravan hebben. Wat blijft er dan over en wat staat er te koop op dit moment?

Laadbakken, zoals deze:

Perfecte afmetingen (4,25×2,25×2,10), netjes afgewerkt van binnen (alleen niet duidelijk of het om een geïsoleerde bak gaat) en in goede staat. Kost €2000.- maar heeft een laadklep (die moet eraf, weegt veel en is onhandig) en een zijdeur (die te groot is om als gewone deur te gebruiken).

Of deze:

Die heeft een roldeur achter (moet ook vervangen worden) ook een zijdeur maar ook nog een soort alkoof voorop. Echter wel zo laag dat die niet boven onze cabine uitkomt, die moet er dus vanaf en het gat dichtgemaakt worden. Deze bak ik ook kleiner, eigenlijk iets té klein, 3.80×2.02×2.05. Kost ook wel minder, €850.-

Tot slot is deze nog te koop:

Ook netjes afgewerkt vanbinnen, geen zijdeur maar wel 2 grote achterdeuren (die kunnen erin blijven dus minder werk). Goede afmetingen alleen is die wel érg hoog, 4.25×2.20×2.40. Wel redelijk geprijsd, €1500.-.

Zijn dit alle opties? Nee hoor, we kunnen ook nog naar schaftketen kijken:

Afmetingen van de schafketen zijn eigenlijk altijd hetzelfde, 4×2 meter. De binnenmaat is dus vaak maar 3.90×190. Dat is aan de kleine kant. Kosten zijn erg uitlopend, deze staat bijvoorbeeld te koop voor €1250.-. We hebben wel (de vorige zoektocht al) gemerkt dat in deze prijsklasse de keten vaak erg slecht zijn. Goede keten kosten zomaar €3000.-. Het ronde dak is ook niet ideaal, lastig om dingen daar netjes op aan te laten sluiten, lastig met zonnepanelen, etc.

We zijn toch wezen kijken bij een schaftkeet, maar dat was het niet. Schafketen zijn vaak erg uitgeleefd, écht gebruikt, zo ook deze. Daarnaast zijn ze, ik goede staat, vrij prijzig.

We hebben dus onze zinnen gezet op een laadbak. Nu de vraag welke gaat het worden. Kiezen we voor een kleinere bak, kunnen daarmee makkelijker in dorpen (lage bruggen/tunnels) en offroad (laaghangende takken) rijden of gaan we voor meer ruimte? Een hele hoge bak ziet er ook niet heel fraai uit, al is alles een verbetering ten opzichte van de caravan. Binnenkort meer nieuws!

2 thoughts on “Een nieuw begin”

  1. Zo zie je maar weer: Beter ten halve…………………………………………………..

  2. Leuke ontwikkeling!
    Ben erg benieuwd, ik heb er vertrouwen in dat dit mooi gaat worden!

Comments are closed.